on the radio

Ha ha. Jag har varit med i p3 igen. Börjar uppodla en sjuklig fascination för att ringa det där 031-numret...

Nämen, det var låttexttävling va. De översätter alltså svenska låtar till engelska, och vice versa, och så läser de upp dem, och så är man två stycken som tävlar, och skriker sitt namn när man vet vilken låt de har översatt.

Jag tävlade mot en Emma, och sopade banan totalt med 5-0. De hade aldrig upplevt nåt liknande, sa de, brudarna, och undrade om jag hade hackat mig in i deras interna system. Jag kanske lyssnar lite för mycket på radio...
Men roligt var det! Lyssna vetja. sr.se/p3/morgonpasset, dra fram tidsapan till del två, och ungefär 22 minuter in på den delen.


Nåt mer. Jadå. Mer.

Mitt rum är en enda äcklig röra av kartonger och prylar och obäddad säng och en tom bokhylla (sånär som på stereon, linspaket och några böcker). JAG FLYTTAR OM TRE DAR!
Sover i gästrummet dessa nätter... härinne får man ingen ro.

Men otroooligt vad skönt det ska bli, att komma till min lilla etta i Korsta. Tiden har gått fort, det må jag säga. Och äntligen är det dags.

Jag måste köpa en laptop. Lämnar kvar klumpedunsen här; den får ju knappt plats i stora rummet.
Men, en laptop är väl inga större problem, har ju faktiskt förtitusen att shoppa loss för.
Ok, mest lånade pengar, men ändock.


Uuh. Undrar just om det var nåt mer jag skulle säga. Jojustja, jag klarade teoriprovet!! Godkäntgränsen låg på 52, maxpoäng var 65. Jag hade 58, så det var helt okej.
En helt underbar känsla gav sig tillkänna, när man våndats i några lååånga sekunder efter att ha tryckt på rätta-knappen, och betyget "Godkänd" i grön text dök upp.
Då var livet ljuvt.

Nu är det bara det roliga kvar. En massa körning. Eller inte en sån himla massa. Det mesta är väl färdigt.


Nåja.

Vad trött jag är. Det är väl Dexofenen. Och så har jag jobbat extra idag, 9-15.35. Sen var det möte.


Nu borde jag packa. Måste be Peppe om fler flyttkartonger.


Hej på er.

Kommentarer

Populära inlägg