it was all yellow

Hej hej hallå där.

Ja vad ska man säga. Jag var på akuten igår igen.
Hade haft ont i huvudet i två dagar, men vaknade igår vid halv nio med distingt (distinkt?) migränvärk i vänstra tinningen.

Ringde och bokade doktortid för att prata om fibron, fick tid 27/2. Tog en Imigran Novum, somnade om, vaknade vid elva, värken kvar, åt cocosyoghurt (jättegod!), tog en till tablett, la mig igen. Blev allt sämre, i takt med att kvinnorna som skulle på mammas damlunch droppade in på nedervåningen.

Kräktes cocosyoghurt (inte lika god längre) och lite galla, duschade, huvudvärken blev värre.
La mig. Sov lite, men vaknade av att nån slog med hammare i min panna.

Var tvungen att gå ner - fick panik av värken, och den blev värre när jag låg. Satt hopkrupen i ett hörn i köket, fick sympati av mamma och de andra kvinnorna.
Gick upp igen, spydde vatten och galla, gick runt, upp och ner, fram och tillbaka, huvudvärken blev allt värre.

Tuggade i mig några gurkskivor medan mamma ringde sjukhuset. De lovade att ta hand om mig på en gång vi kom dit, om vi valde att åka. Det gjorde vi.
Lunchen fick ett abrupt slut, men de hade ätit färdigt i alla fall.

Vi gick in, mamma fick leda mig, ty jag tyade inte gå. Jag bara stånkade och stönade så att alla som satt i väntrummet blev rädda, och systrarna i receptionen spärrade upp ögonen.

Sen var det bår, uppkastning av gurkbitar, panikgråt, två snälla systrar som kollade blodtryck etc.
Ett mörkt rum, blodprovtagning, en evig väntan, mamma som klappade mitt hår. Till slut somnade jag.

En Job Andersson-liknande, mesig, velig doktor kom och undersökte lite lätt. Ställde lite frågor. Gick och övervägde mediciner med en överläkare i ca 35 minuter.
Kom tillbaka och frågade mig vad jag själv trodde skulle hjälpa, i medicinväg.

Jag svarade, och fick Dexofen och Alvedon. Det värsta migräniga hade ju lättat, efter ca 7 timmars helvete.

Undrar vad läkaren gjorde för egentlig nytta... men nu vet vi ju det till nästa gång. Det är bara att ligga hemma och vänta, vänta, vänta.


Jag tog ledigt från jobbet till idag (trött), och Ella sov hos mig inatt. "Min Schanna" kallar hon mig. Aaw.


Annars har inte så mycket hänt...


Imorgon kväll är det vt hos Peppe. Jag och Erik ska ha kakbattle, så det är bäst jag kokar ihop något hejdundrande. I think I know just what.


Nä, nu ska jag och mina handleder och min mor fika och se "Felicity". Pappa kom just och sa godnatt.



Glad fredag, fina läsare.

Kommentarer

Populära inlägg