Den gråaste av novemberfredagar

... Det kan vara den här.

Jag är hemma sjuk för femtiomiljardte gången detta år, och nog för att jag är en hemmamysare av rang - jag ÄLSKAR att vara hemma och finner det gravt underskattat generellt i samhället - men nu börjar det bli tradigt.

Utan rutiner blir det till slut inte mysigt. Bara rörigt. I alla fall om man är som mig, med konstant beslutsångest och hundra parallella tankar om hur man ska utnyttja den potentiellt mysiga hemmadagen allra bäst.

Jag vet vad jag måste göra när jag fastnat i sånt här gegg.
Ta en promenad.
Ja, jag är förkyld, och ja, jag är sjukskriven. Och. Det ÄR så grått och rått ute.
Men hjärnan behöver startas om, lungorna behöver frisk luft, och kroppen behöver hjälp att vakna till.

Ja, en lugn runda i skogen får det bli.

Och sen då? Det är ju ändå fredag.

Visst är det märkligt att även om man varit hemma och haft slappa dagar hela veckan, så känns det lite speciellt med fredag eftermiddag och kväll?
Hur piffa upp den kommande, undrar jag febrilt...

En sak kan ju vara att byta från pyjamasbyxor till vanliga. Kanske lite smink i nyllet på det, och en god middagsplan. Åh, kikärtsbollar med mozzarella, tomat och parmesan!

Och så ska jag fråga ut min snygge man på biodejt. Vi har ju trots allt gratisbiljetter.

Bra, då var det avgjort. Tur jag har er, glad we got this settled.


Jo jag funderar på att byta jobb också. Igen. Trött på att bli smittad av alla stackars sjuka småttingar som inte får komma hem i tid/vara hemma tillräckligt länge för att hålla sig krya.
Och trött på lite annat.

Men jag älskar ju barn, och allt som hör till dem. Redan i treårsåldern var jag helt besatt vid typ småkusiners blöjor och grejer, och det bästa som fanns var när jag fick ta hem en och annan blöja till mina högt älskade och väl vårdade dockor (tog mina mammalekar mycket seriöst; kunde till exempel inte ha napp i munnen/pyjamas på mig/gråt i halsen och leka mamma samtidigt, ty det var orealistiskt).

Och sen ville jag bli barnmorska. Men det kommer inte ske i detta världssystem (dock är det en av alla grejer jag vill pyssla med i den riktiga framtiden).

Såååå... vill gärna fortsätta ha med kids att göra. Tänker nån butik, kanske Babyproffsen eller Villervalla eller nåt sånt? Det vore roligt tro ja. 


Ja blablabla puss på er, och gör nåt fredagigt nu vetja!



PS. Blev inbjuden i en receptdelargrupp på Facebook, och upptäckte att det var väldigt trevligt. Kände mig lite som Julie i "Julie & Julia" när jag skrev mitt debutinlägg där... och det gjorde mig dessutom väldigt sugen på både nämnda film, god mat, och att blogga. Så ja. Här är jag nu, och skriver en massa ovett. Varsågoda! DS.

Kommentarer

Anonym sa…
Så mysigt och kände att det kunde nästan varit jag som skrev detta.
För jag är likadan och tycker också så här! Fint inlägg älskade Sanna! <3
Eva
Agneta sa…
Så dejligt du skriver min Älskade Vän!❤️

Populära inlägg