Englandsnostalgi

Jag saknar Hedfjälls väldigt mycket just nu. Jens och Nicole alltså.
Så jag tänkte att jag skulle se tillbaka på höstens Londonhelg som de tokarna bjöd med mig på.
Häng med på lite bildvisning vetja!
Det är Jensas bilder, och de flesta föreställer oss och inte resmålen. Men det är väl nog så roligt, tänker jag, och vräker på.
Samuel var också med, så att vi blev the fantastic four...


Tre gringos. Första fikastoppet. Minns inte vilken park... men det var soligt och en massa fåglar och trampbåtar vid vattendraget. Om det säger er nåt.


Jag fick feeling och freestylade fram några piruetter och lite sånt. Samuel ser ut att kompa med skönsång... men jag minns inget sånt. Det där kanske är hans förvånad-look, vem vet?


Sååå tjusigt par man hängde med alltså.


Ny dag å dags för nya äventyr. Kristna ungdomar roar sig! Äntligen Bible tours på British museum. Herrn i bakgrunden passade på att fotobomba lite diskret, sånt gillas alltid.


När guiden på vår andra tur skulle berätta om mumifieringsproceduren, fick jag vara modell (äntligen!). Försökte se så död ut jag bara kunde.


Han berättade om krokar de körde upp i näsan och drog ut hjärnan via näsborrarna, med. Med tanke på det kan man kanske ifrågasätta varför jag ser så lockad ut av hans pekfinger


Ja det här ser ju inte bra ut,tänker ni. Nä precis. För här demonstrerade han inälvsutdragning. Tur att det bara var på låtsas!


Beskedliga pojkar AB. På restaurang med jättehärligt lammkött (bara på tallriken dock) och goda desserter. Samuel överraskade oss andra med att betala hela rasket! Bra resesällskap med andra ord.


Mysarna! Ser lite glåmig ut, men... tja. Det var långa dagar, what can I say.


Spexarn86! En brun tand i ett gult tandkött. Det kanske låterr gott?


På kvällen vankades det musikal, och majoritetsbeslutet föll på We will rock you. Mycket lökig historia, men Queen-låtarna gjorde sig såklart ypperligt i musikalformat. Mäktigt och bra! Man fick inte fota där inne dock. Oops.


Nicole gör sitt filippinska påbrå uppenbart. Sen får hon syn på bilden och hånar sig själv - och kanske även Jens – på ett charmigt sätt genom att gasta till honom: ”YOU'RE IN LOVE WITH AN ASIAN GIIIRL!”


På mysiga fiket i kvarteret där vi bodde, hängde vi en kväll. Så även denna dam, som högg in hejvilt på stor bakelse i sin ensamhet. En uppfriskande och hjärtevärmande syn.


Arma utmattade pojk!


Vissa har ett auraliknande sken kring sig, så är det bara...


Var tvungen att tigga ihop lite pengar, så spelade enbent i en gränd och hoppades på det bästa, men det funkade inte ens på den här drömcowboyen.


En kväll hyrde vi cyklar och trampade omkring i Hyde park. Det var fint och så, men något av en flopp pga. krångligt hyrsystem, kall afton och dåligt hungerhumör hos de flesta. Nå, mysigt att se tillbaka på! Och vi fick ju motion.


Samhalls finest som äntligen fått tag på föda.


Tackar och bockar för att ni tittat, med min bästa tunnelbanemin. Den där sportade jag heeeela tin! Å det blev ju succé.

Kommentarer

Aggisen sa…
Underbart! Tack för den härliga guidningen. Jag gillar galen humor och självdistans. Här bjöds man på båda! Plus lite mer! Kram! MaMu
Anonym sa…
Vad kul att få titta på dina resebilder!! Tack =)Saknar dig, när ska du ära oss med ditt skojiga sällskap?! Snart hoppas vi, vore kul o hänga ihop lite.
Puss o kram på dig
Janette
Emma sa…
Fina bilder, och rolig text som vanligt. "samhalls finest", det var extra kul!
Björn sa…
HAHAHA! "Kristna ungdomar roar sig!" Fantastiskt! Lammköttet var också väldigt kul. Tack för det! :)
Roots sa…
Tack för visningen! Jättekul att få se! :-) Så avundsjuk!

Populära inlägg