liten citatblogg

När man är i lanttjänst kommer det ofta en massa knepiga och roliga citat från de man färdas med. Det brukar vara Michaela som står för de flesta. Eller de flesta och de flesta... det vet jag faktiskt inte. Men två resor i rad lyckades hon slänga ur sig först "nobody's homo!" (istället för nobody's home, då alltså), och sen "vad folk är kinkysar idag!" (kinkiga, var tanken).
Väldigt underhållande.

Nu sist var det Albin som myntade ett nytt slags uttryck, när han sa till mig: "nej nu har du nog stigit dig själv över huvudet".



Hemma hos mina föräldrar kan man också få höra diverse tokigheter. Som sist jag var där, när vi åt världens godaste gubbröra på macka, mot kvällskvisten.
En stund efter inmundigandet skulle pappa förklara att det kändes som om nån liten matbit hade fastnat på väg ner till magsäcken. Han valde att uttrycka sig såhär:

"Jag tror jag fick lilla äppelbiten av den där chili con carnen... jag har ont i korgen!"


Ja jag säg då det.


Hej på er.

Kommentarer

Populära inlägg